Předmět:Český jazyk |
Ročník:4. |
||
Očekávané výstupy z RVP ZV |
Školní výstupy |
Učivo |
Přesahy a vazby (mezipředmětové vztahy, průřezová témata) |
Žák: |
Žák: |
|
|
- porovnává významy slov, zvláště slova stejného nebo podobného významu slova vícevýznamová |
- zkoumá různé podoby slov, rozlišuje slova dle významu
|
- slova souznačná, protikladná, jednoznačná a mnohoznačná |
|
- rozlišuje ve slově kořen,část příponovou , předponovou a koncovku |
- určí kořen slova,dovede označit příponu a předponu |
- stavba slov,kořen, předpona a přípona |
|
- určuje slovní druhy plnovýznamových slov, využívá je v gramaticky správných tvarech ve svém mluveném projevu |
- umí rozpoznat slovní druhy, rozliší ohebné slovní druhy od neohebných - u podstatných jmen umí určit vzor - u sloves dovede určit osobu, číslo, čas a způsob |
- slovní druhy ohebné a neohebné - určování vzorů u podstatných jmen - osoba, číslo, čas a způsob u sloves |
|
- rozlišuje slova spisovná a jejich nespisovné tvary |
- rozliší slovo spisovné od nespisovného a umí je vhodně nahradit |
- slova spisovná a nespisovná |
|
- vyhledává základní skladební dvojici a v neúplné skladební dvojici označuje základ věty |
- dokáže rozpoznat podmět a přísudek |
- podmět a přísudek |
|
- odlišuje větu jednoduchou a souvětí, vhodně změní větu jednoduchou v souvětí |
- rozpozná větu jednoduchou od souvětí - umí spojit pomocí spojovacích výrazů věty jednoduché v souvětí - dokáže souvětí vyjádřit vzorcem |
- věta jednoduchá a souvětí - vzorec souvětí |
|
- píše správně i/y ve slovech po obojetných souhláskách |
- píše správně i/y v koncovkách podstatných jmen, v koncovkách sloves v přítomném čase - zvládá psaní i/y po obojetných souhláskách ve tvarech slov vyjmenovaných a slov s nimi příbuzných |
- skloňování podstatných jmen - slovesa(přítomný čas) - procvičování vyjmenovaných slov a slov příbuzných |
|
Komunikační a slohová výchova |
|||
- rozlišuje podstatné a okrajové informace v textu vhodném pro daný věk, podstatné informace zaznamenává |
- umí z textu vybrat nejdůležitější informace a zvládne udělat krátký zápis |
- vyhledávání podstatných informací z textu - psaní výpisků |
- osobnostní rozvoj |
- reprodukuje obsah přiměřeně složitého sdělení a zapamatuje si z něj podstatná fakta |
- je schopen sdělit obsah textu a důležité informace si z něj zapamatovat |
- čtení s porozuměním - paměťové hry |
|
- vede správně dialog, telefonický rozhovor,zanechá vzkaz na záznamníku |
- dokáže telefonovat, umí se představit, dokáže se stručně vyjádřit, zvládne telefonicky přivolat pomoc
|
- pravidla telefonického rozhovoru |
- osobnostní rozvoj - sociální rozvoj |
- volí náležitou intonaci, přízvuk, pauzy a tempo podle svého komunikačního záměru |
- čte plynule se správným přízvukem, intonací a správným frázováním |
- četba z knih a časopisů |
|
- rozlišuje spisovnou a nespisovnou výslovnost a vhodně ji užívá podle komunikační situace |
- rozliší slova nespisovná a citově zabarvená, ví v jaké situaci je nemůže použít |
- slova spisovná a nespisovná - slova citově zabarvená |
|
- píše správně po stránce obsahové i formální jednoduché komunikační žánry |
- dovede napsat pohlednici,dopis včetně adresy - umí sestavit jednoduchou pozvánku či napsat krátké oznámení |
- pohlednice, dopis - pozvánka, oznámení |
- osobnostní rozvoj |
- sestaví osnovu vyprávění a na jejím základě vytváří krátký mluvený nebo písemný projev s dodržením časové posloupnosti |
- dokáže sestavit krátkou osnovu a na jejím základě - vyprávět |
- osnova vyprávění |
|
Literární výchova |
|||
- vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je |
- umí sdělit obsah přečtené knihy a formulovat svůj názor na knihu |
- referát o knize |
- sociální rozvoj |
- volně reprodukuje text podle svých schopností,tvoří vlastní literární text na dané téma |
- podle obrázkové osnovy sestaví krátký příběh |
- sestavení textu dle obrázkové osnovy |
- osobnostní rozvoj |
- rozlišuje různé typy uměleckých a neuměleckých textů |
- rozliší pohádku, pověst, bajku, báseň |
- pohádka, pověst, bajka - báseň |
|
- při jednoduchém rozboru literárních textů používá elementární literární pojmy |
- rozumí pojmům-dramatizace, próza, poezie a umí je použít |
- literární pojmy - rozbor textu |
- osobnostní rozvoj |
ZŠ Olešná
Olešná 54
ZŠ: 725 596 413
MŠ: 725 596 412
jídelna: 565 325 366
Vytvořeno službou Webnode