Předmět:Prvouka |
Ročník:2 |
|||
Očekávané výstupy z RVP ZV |
Školní výstupy |
Učivo |
Přesahy a vazby (mezipředmětové vztahy, průřezová témata) |
|
Žák: |
Žák: |
|
|
|
Místo, kde žijeme
|
||||
- vyznačí v jednoduchém plánku místo svého bydliště a školy, cestu na určené místo a rozliší možná nebezpečí v nejbližším okolí
|
- orientuje se v okolí školy, v okolí bydliště, v obci, v nejbližším okolí obce - je seznámen se školním řádem a dodržuje ho - nebojí se požádat o pomoc - pojmenuje nejdůležitější dopravní značky v obci - umí dojít k autobusové zastávce - správně přechází vozovku - chodí po chodníku - správně se chová v hromadné dopravě - stará se řešení o čistotu obce
|
- obec, místní krajina - orientace ve škole a v okolí - prostředí pro práci a odpočinek - školní řád
- dopravní značky - dopravní prostředky - bezpečnost na silnici
- ochrana přírody, vliv člověka |
ČJ Vv L.v. Pč OSV/1 práce ve skupině MV/2 – vztahy mezi lidmi vycházky dopravní výchova |
|
Lidé kolem nás |
||||
- rozlišuje blízké příbuzenské vztahy v rodině, role rodinných příslušníků a vztahy mezi nimi
- odvodí význam a potřebu různých povolání a pracovních činností
|
- umí pojmenovat vztahy mezi členy rodiny - zná role jejích členů, jména - rozeznají příbuzný – známý
- vyjmenuje nejběžnější povolání - orientuje se v profesi rodičů - orientuje se v obchodě, nákupy - zná peníze a jejich cenu - dovede hovořit o stavbě, obchodě, poště, pekárně - povolání umělců, vědců - ví, jaký význam mají všechna povolání
|
- rodina - příbuzenské vztahy v rodině,širší příbuzenské vztahy - život rodiny - cizí lidé, známí, kamarádi
- povolání, služby - v obchodě, práce na stavbě, na poště, v pekárně - práce umělců, vědců
|
ČJ Vv MV/2 – harmonické vztahy v rodině výstava fotografií
návštěva na některém pracovišti |
|
Lidé a čas |
||||
- využívá časové údaje při řešení různých situací v denním životě, rozlišuje děj v přítomnosti, minulosti, budoucnosti
|
- určí kolik je hodin – čtvrt, půl, tři čtvrtě, celá, minuty - chápe rozdíl přítomnost, minulost, budoucnost - určuje čas podle kalendáře, - vyjmenuje roční doby, dny v týdnu, měsíce v roce - zná rozdíl mezi kalendářním a školním rokem
|
- hodiny - určování času - dny, měsíce, roční doby - odlišnosti ročních dob - minulost, současnost, budoucnost – rozdíly v životě lidí |
Vv Pč M
kronika |
|
Rozmanitost přírody |
||||
- pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních dobách
- roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků, uvede příklady výskytu organizmů ve známé lokalitě
|
- dokáže popsat změny v přírodě v jednotlivých ročních dobách-počasí, délka dne, chování živočichů, rostlin, práce na poli
- umí rozlišit domácí zvířata a zvířata volně žijící - pojmenuje je podle obrázku, pojmenuje jejich mláďata, potravu, hnízdo - popíše podle obrázku základní části těla čtyřnohého zvířete a ptáka
- pozná běžné květiny v zahradě, na louce, byliny, - umí pečovat o pokojové květiny
- pojmenuje užitkové rostliny zeleninu, ovoce - pozná běžné ovoce, ovocné stromy - pozná běžné jehličnaté a listnaté stromy z obce a okolí
|
- roční doby – vyjmenuj, popiš - změny v přírodě - počasí - zábavy dětí - práce na poli, na zahradě v různých ročních dobách
- doma chovaní živočichové - živočichové u lidských příbytků - život v lese - život na poli - život u vody,ve vodě - život na louce
- květiny na zahradě, na louce
- pokojové květiny
- zelenina - ovoce, ovocné stromy
- jehličnaté stromy - listnaté stromy
|
Pč Vv
EV/4- vztah člověka k prostředí, ochrana životního prostředí
projekt Výchova k zodpovědnému vztahu ke zvířatům výukový program Mravenec
vycházky
výstava |
|
Člověk a jeho zdraví |
||||
- uplatňuje základní hygienické, režimové a jiné zdravotně preventivní návyky s využitím elementárních znalostí o lidském těle,projevuje vhodným chováním a činnostmi vztah ke zdraví
- dodržuje zásady bezpečného chování tak, aby neohrožoval zdraví své a zdraví jiných
- uplatňuje základní pravidla silničního provozu pro chodce |
- pojmenuje základní části těla, smysly - dodržuje základní hygienické návyky - dbá o osobní hygienu - pečuje o zevnějšek - chápe význam dostatečného spánku, odpočinku, aktivního pohybu
- pozná příznaky běžných nemocí - zbavuje se strachu před prohlídkou u lékaře, zubního lékaře - ví, proč je nezbytné očkování
- zná základní pravidla silničního provozu pro chodce - správné přechází vozovku chůze po chodníku - ví, jak se správně chovat v dopravních prostředcích - vysvětlí význam základních dopravních značek
|
- lidské tělo, smysly - hygiena a čistota - čistota těla - čistota prostředí kolem nás - čistota potravin - péče o chrup - péče o zevnějšek
- nemoc, úraz - vyjmenuj - dětské nemoci - předcházení nemocem - lékárnička - návštěvy lékaře - nebezpečí léků
- dopravní značky - chování na silnici - seznámení s telefonními čísly - nácvik ohlášení nehody, požáru |
CJ Pč Vv
projekt Zdravé zuby
Mladý zdravotník |
|
ZŠ Olešná
Olešná 54
ZŠ: 725 596 413
MŠ: 725 596 412
jídelna: 565 325 366
Vytvořeno službou Webnode