Předmět: tělesná výchova 5/1 |
Ročník: 5. |
||
Očekávané výstupy z RVP ZV |
Školní výstupy |
Učivo |
Přesahy a vazby (mezipředmětové vztahy, průřezová témata) |
Žák: |
Žák: |
|
|
- jednoduše zhodnotí kvalitu pohybové činnosti spolužáka a reaguje na pokyny k vlastnímu provedení pohybové činnosti - užívá při pohybové činnosti základní osvojované tělocvičné názvosloví, cvičí podle jednoduchého nákresu, popisu cvičení |
- snaží se o vhodnou komunikaci se spolužákem - dodržuje organizaci hodiny TV, hygienu a bezpečnost - umí pořadová cvičení – pozor, pohov, vpravo, vlevo vbok, čelem vzad, pochodem vchod, zastavit stát - je schopen vést jednoduchou rozcvičku - užívá tělocvičná názvosloví - upozorní na nevhodné cviky
|
- komunikace a spolupráce při TV, - hygiena při Tv - bezpečnost při TV - pořadová cvičení - vedení rozcvičky - tělocvičná názvosloví - technika cvičení - předvedení jednoduché rozcvičky |
přírodověda osobnostní a sociální výchova osobnostní rozvoj - psychohygiena |
- zorganizuje nenáročné pohybové činnosti a soutěže na úrovni třídy |
- umí zorganizovat nenáročnou pohybovou činnost - umí zorganizovat nenáročnou soutěž mezi spolužáky - umí zapsat výsledky, porovnat výkony, zhodnotit kvalitu pohybových schopností spolužáka |
- pohybové hry s netradičním náčiním, plné míče - průpravná cvičení, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá |
matematika osobnostní a sociální výchova osobnostní rozvoj - kreativita sociální rozvoj - kooperace a kompetice
|
- změří základní pohybové výkony a porovná je s předchozími výsledky |
- je schopen změřit pohybové výkony své i svých spolužáků - umí výsledky porovnat s předchozími - dovede vyhodnotit splnění svých individuálních cílů
|
ATLETIKA - rychlý běh – 60 m - vytrvalostní běh – 300 m - hod kriketovým míčkem - skok do dálky
|
matematika osobnostní výchova osobnostní rozvoj - sebepoznání a sebepojetí |
5/2 - uplatňuje pravidla hygieny bezpečného chování v běžném sportovním prostředí, adekvátně reaguje v situaci úrazu spolužáka
|
- ví co je dopomoc, záchrana - umí cvičit se švihadlem - zvládne přeskoky a výskoky na kozu a bednu - zkouší stoj na rukou s dopomocí - umí vyšplhat o tyči |
GYMNASTIKA - netradiční náčiní, plné míče - cvičení se švihadlem - roznožka a skrčka přes kozu - výskoky na bednu - stoj na rukou s dopomocí - šplh o tyči - úpoly – přetahy, přetlaky |
přírodověda
|
-zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti, vytváří varianty osvojených pohybových her |
- samostatně si vybere výzbroj a výstroj - dodržuje pravidla pohybových činností a her, závodů a soutěží |
Sportovní hry - základní role, spolupráce, organizace - hry na rozvoj rychlosti, postřehu - míčové hry |
osobnostní a sociální výchova sociální rozvoj- kooperace
|
- |
- ví, že cvičení s hudbou má význam v rozvoji estetiky pohybu a pohybové tvořivosti - relaxační účinky
|
Rytmické a kondiční činnosti - cvičení s hudbou - tanec
|
hudební výchova osobnostní a sociální výchova osobnostní rozvoj – sebepoznání a sebepojetí |
-podílí se na realizaci pravidelného pohybového režimu, uplatňuje kondičně zaměřené činnost, projevuje přiměřenou samostatnost a vůli po zlepšení úrovně své zdatnosti |
- ví, jak se chovat v terénu - respektuje opačné pohlaví - ví, jak se zachovat v případě úrazu spolužáka |
Turistika a pobyt v přírodě - táboření - branný den |
přírodověda vlastivěda environmentální výchova vztah k životnímu prostředí osobnostní výchova |
- zařazuje do pohybového režimu korektivní cvičení, především v souvislosti s jednostrannou zátěží nebo vlastním svalovým oslabením |
- umí zařadit pravidelné ranní rozcvičení do svého režimu dne |
- rozcvičení a posilování všech partií svalů těla - základy ohebnosti a rovnovážné prvky - důslednost rozcvičování - základní rozcvičky - zdravotní TV - pohybový režim dne |
osobnostní výchova osobnostní rozvoj - sebepoznání |
5/3 - orientuje se v informačních zdrojích o pohybových aktivitách a sportovních akcích ve škole i v místě bydliště, samostatně získá potřebné informace |
- samostatně získá informace o OH a významných sportovcích z novin, časopisů, encyklopedií a z Internetu - má přehled a je informován o sportovních akcích, konaných v místě bydliště a mezi školami |
- olympijské hry - významní sportovci v ČR a ve světě - sportovní akce v místě bydliště - školní sportovní akce - meziškolní sportovní akce
|
vlastivěda mediální výchova kritické čtení a vnímání mediálních sdělení multikulturní výchova
|
- jedná v duchu fair play; dodržuje pravidla her a soutěží |
- je hrdý na možnost reprezentovat školu a obec při sportovních akcích |
- atletické závody - turnaj ve vybíjené mezi školami |
vlastivěda přírodověda ČJ Vv matematika multikulturní výchova osobnostní výchova
|
ZŠ Olešná
Olešná 54
ZŠ: 725 596 413
MŠ: 725 596 412
jídelna: 565 325 366
Vytvořeno službou Webnode