Český jazyk |
Ročník:1. |
||
Očekávané výstupy z RVP ZV |
Školní výstupy |
Učivo |
Přesahy a vazby (mezipředmětové vztahy, průřezová témata) |
Žák: |
Žák: |
|
|
Jazyková výchova |
|||
- rozlišuje zvukovou a grafickou podobu slova, člení slova na slabiku, odlišuje dlouhé a krátké samohlásky.
|
- umí rozlišit větu,slova,slabiky a hlásky (písmena) - zná písmeno jako grafický obraz hlásky |
- věta, slovo, slabika, hláska, písmeno |
|
- porovnává významy slov, zvláště slova opačného významu a slova významem souřadná, nadřazená a podřazená, vyhledá v textu slova příbuzná.
|
- chápe význam slov protikladných |
- význam slov |
|
- odůvodňuje a píše správně velká písmena na začátku věty a v typických případech vlastních jmen osob, zvířat a místních pojmenováních |
- dovede napsat své jméno a příjmení - píše správně velká písmena na začátku vět, ve jménech zvířat, v názvech měst a obcí |
- vlastní jména |
- Evropa a svět nás zajímá - objevujeme Evropu a svět |
Komunikační a slohová výchova |
|||
- plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti
|
- dokáže přečíst s pochopením minimálně trojslovnou větu z poznaných slov |
- čtení slabik - skládací abeceda - čtení slov - čtení psacího písma
|
|
- porozumí písemným nebo mluveným pokynům přiměřené složitosti
|
- adekvátně reaguje na jednoduše formulovaný mluvený pokyn |
- krátké mluvené projevy - naslouchání a zapamatování si krátkého příběhu |
- osobnostní rozvoj |
- respektuje základní komunikační pravidla v rozhovoru |
- dovede oslovit, pozdravit, poprosit, poděkovat a omluvit se
|
- pozdrav, prosba, poděkování a omluva |
- osobnostní rozvoj - sociální rozvoj - morální rozvoj
|
- pečlivě vyslovuje, opravuje svou nesprávnou nebo nedbalou výslovnost
|
- nápodobou dokáže zlepšovat nesprávnou nebo nedbalou výslovnost |
- rozvíjení znělého hlasu, artikulování, srozumitelné mluvení, uvědomělé čtení |
|
- v krátkých mluvených projevech správně dýchá a volí vhodné tempo řeči
|
- zvládá jednoduchá dechová cvičení, nedýchá uprostřed slov
|
- dechová cvičení, plynulé spojování slabik a slova, výslovnost délky hlásek |
|
- volí vhodné verbální i nonverbální prostředky řeči v běžných školních i mimoškolních situacích
|
- srozumitelně se vyjadřuje v jednoduchých větách - dovede sdělit krátké zprávy |
- kultura mluveného projevu |
- osobnostní rozvoj - morální rozvoj |
- na základě vlastních zážitků tvoří krátký mluvený projev
|
- zvládá jednoduché vyprávění svých prožitků; - umí vyjádřit svoji zkušenost
|
- krátké mluvené projevy - Vánoce – příprava na vánoční svátky, koledy - Velikonoce - Den matek
|
- osobnostní rozvoj - sociální rozvoj - vztah člověka k prostředí |
- zvládá základní hygienické návyky spojené s psaním |
- dovede správně sedět, držet psací potřeby, umístit sešit a zvolit jeho správný sklon, zacházet s grafickým materiálem
|
- hygienické návyky |
|
- píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena i slabiky, kontroluje vlastní písemný projev
|
- dokáže s využitím pomocných linek udržet výšku písmen - dodržuje správné pořadí písmen a úplnost slova - zvládá opis podle předlohy - zvládá diktát slov - dodržuje čitelnost a úhlednost psaného projevu
|
- psaní |
|
- píše věcně i formálně jednoduchá sdělení
|
- převádí slova z podoby mluvené do podoby psané |
- zápis |
|
- seřadí ilustrace podle dějové posloupnosti a vypráví podle nich jednoduchý příběh
|
- umí seřadit ilustrace podle jednoduchého příběhu a jednoduchý příběh ilustrovat |
- ilustrace ve slohové výchově |
- lidské vztahy |
Literární výchova |
|||
- čte a přednáší zpaměti ve vhodném frázování a tempu texty přiměřené věku |
- recituje kratší básnický text; - zná některá rozpočitadla, říkanky - uvědoměle čte snadná slova a krátké věty se zřetelnou spisovnou výslovností
|
- recitace básní, říkadel, rozpočitadel |
- osobnostní rozvoj - morální rozvoj |
- vyjadřuje své pocity z přečteného textu |
- čte jednoduchý text s porozuměním - dovede zhodnotit vlastnosti postav a jejich chování
|
- práce s textem |
- morální rozvoj |
- rozlišuje vyjadřování v próze a ve verších, odlišuje pohádku od ostatních vyprávění
|
- pozná v textu říkadlo, pohádku, hádanku, pohádku - zná některý dětský časopis |
- próza |
|
- pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a podle svých schopností
|
- všímá si ilustrací literárních děl pro děti; - orientuje se v textu slabikáře, čítanky a jiného textu pro děti
|
- práce s literárním textem |
- lidské vztahy |
ZŠ Olešná
Olešná 54
ZŠ: 725 596 413
MŠ: 725 596 412
jídelna: 565 325 366
Vytvořeno službou Webnode