Předmět: Hudební výchova |
Ročník: 2 |
||
Očekávané výstupy z RVP ZV |
Školní výstupy |
Učivo |
Přesahy a vazby (mezipředmětové vztahy, průřezová témata) |
Žák: |
Žák: |
|
|
- zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase |
- pěvecké dovednosti: snaží se správné dýchání, výslovnost, nasazení a tvorbu tónu, dynamicky odlišený zpěv; - dodržuje hlasovou hygienu; - rozšiřuje hlasový rozsah; - udrží se se svou skupinou při kánonu; |
- rovně sedět, rovně stát, otvírání úst - pokračování ve vytváření hlavového tónu - reprodukce 2-3 tónových motivů v rozsahu d1 – c2 - vzestup a sestup po stupnici - první stupeň, opěrná píseň Má maměnka |
OSV/1 – osobnostní rozvoj
ČJ - výslovnost |
- rytmizuje a melodizuje jednoduché texty, improvizuje v rámci nejjednodušších hudebních forem |
- zapívá písně v 2/4, 3/4 a 4/4 taktu přiměřeně věku
|
- zvuk, tón, nota, notová osnova - nota a pomlka čtvrťová a osminová - klíč G - 2/4 takt - hudební abeceda |
OSV/2 – rozvoj kreativity
|
- využívá jednoduché hudební nástroje k doprovodné hře |
- reprodukuje motivy, témata a jednoduché skladbičky pomocí jednoduchých hudebních nástrojů z Orffova instrumentáře |
- ozvěna tleskáním a dupáním - ozvěna hrou na dřívka - ozvěna hrou na bubínek |
OSV/2 – rozvoj kreativity
|
- reaguje pohybem na znějící hudbu, pohybem vyjadřuje metrum, tempo, dynamiku, směr melodie |
- pohybem ruky naznačuje stoupavou a klesavou melodii - společně taktuje ve 2/4 taktu; - pochoduje do rytmu - realizuje jednoduché taneční hry se zpěvem |
- pohybové vyjádření stoupání a klesání melodie a její ukončenosti - jednoduché taneční hry se zpěvem |
OSV/2 – rozvoj kreativity
TV - pochody |
- rozlišuje jednotlivé kvality tónů, rozpozná výrazné tempové a dynamické změny v proudu znějící hudby |
- rozlišuje délku not (celou, půlovou, čtvrťovou, osminovou) - rozpozná ukolébavku, pochod, lidovou a umělou píseň |
- poslech lidových písní - poslech umělých písní, ukolébavek |
|
- rozpozná v proudu znějící hudby některé hudební nástroje, odliší hudbu vokální, instrumentální a vokálně instrumentální |
- rozpozná hudbu vokální, instrumentální, vokálně instrumentální, lidský hlas a hudební nástroj; |
- poslech jednoduchých skladeb s hrou na klavír, housle a buben |
VMEGS/1 – porozumění evropské kultuře |
ZŠ Olešná
Olešná 54
ZŠ: 725 596 413
MŠ: 725 596 412
jídelna: 565 325 366
Vytvořeno službou Webnode