Předmět: Hudební výchova |
Ročník: 4 |
||
Očekávané výstupy z RVP ZV |
Školní výstupy |
Učivo |
Přesahy a vazby (mezipředmětové vztahy, průřezová témata) |
Žák: |
Žák: |
|
|
- zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase či dvojhlase v durových i mollových tóninách a při zpěvu využívá získané pěvecké dovednosti |
- snaží se zazpívat dvojhlas; - zazpívá kánon, lidový dvojhlas; |
- hudební hry (otázka – odpověď) - nádech - opěrná píseň 3. stupně Maličká su, volný nástup 3. stupně - tónický trojzvuk - tónický trojzvuk od daného tónu - vrchní tón z tercie |
OSV/1 – rozvoj smyslového vnímání
ČJ - výslovnost |
- orientuje se v zápisu jednoduché písně či skladby a podle svých individuálních schopností a dovedností ji realizuje |
- grafický záznam vokální hudby – čte a zapisuje rytmické schéma písně, orientuje se v notovém záznamu jednoduché melodie - snaží se o její reprodukci |
- nota a pomlka celá, 4/4 takt - repetice - tečka u noty půlové - dynamika – mf, pp,
|
|
- využívá na základě svých hudebních schopností a dovedností jednoduché popřípadě složitější hudební nástroje k doprovodné hře i k reprodukci jednoduchých motivů skladeb a písní
|
- reprodukuje motivy a témata jednoduchých skladbiček pomocí jednoduchých hudebních nástrojů z Orffova instrumentáře; - zahraje na jednoduché bicí nástroje těžkou dobu
|
- ozvěna hrou na bubínek - ozvěna hrou na triangl - ozvěna hrou na melodický nástroj – dvoutaktí ze čtyř tónů (Halí, belí) - stoupavá a klesavá melodie (keyboard apod.) |
OSV/3 – morální rozvoj |
- rozpozná hudební formu jednoduché písně či skladby |
- rozpozná hudební formu „a – b“ a její podoby |
- poslech a rozbor lidové písně a písňových skladeb |
|
- vytváří v rámci svých individuálních dispozic jednoduché předehry, mezihry a dohry a provádí elementární hudební improvizace |
- zkouší tvořit na jednoduchých hudebních nástrojích z Orffova instrumentáře jednoduché předehry a dohry s využitím tónového materiálu písně;
|
- tónický trojzvuk - stoupavá, klesavá melodie
|
|
- rozpozná v proudu znějící hudby některé z užitých hudebních výrazových prostředků, upozorní na metrorytmické, tempové, dynamické a zřetelné harmonické změny |
- upozorní v proudu znějící hudby na rytmické, tempové, dynamické i zřetelné harmonické změny - taktuje v 2/4, 3/4 a 4/4 taktu |
- poslech současné hudby |
OSV/1 – rozvoj smyslového vnímání
MV/4 - multikultura |
- ztvárňuje hudbu pohybem s využitím tanečních kroků, na základě individuálních schopností a dovedností vytváří pohybové improvizace |
- orientuje se v prostoru; - spontánně vyjadřuje pohybem hudbu; - využívá taneční kroky |
- taktování 4 4 taktu - krok sun krok - pohybové improvizace
|
OSV/2 – rozvoj kreativity
TV – pohybové dovednosti |
ZŠ Olešná
Olešná 54
ZŠ: 725 596 413
MŠ: 725 596 412
jídelna: 565 325 366
Vytvořeno službou Webnode