Předmět: Hudební výchova |
Ročník: 5 |
||
Očekávané výstupy z RVP ZV |
Školní výstupy |
Učivo |
Přesahy a vazby (mezipředmětové vztahy, průřezová témata) |
Žák: |
Žák: |
|
|
- zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase či dvojhlase v durových i mollových tóninách a při zpěvu využívá získané pěvecké dovednosti |
- intonuje diatonické postupy v durových a mollových tóninách (5., 3. a 1. stupeň, volné nástupy 8. a spodního 5. stupně) - zazpívá intonačně čistě a rytmicky přesně durový i mollový jednohlas i dvojhlas - dodržuje naučené pěvecké dovednosti - dynamicky odlišuje zpěv |
- opěrná píseň 8. stupně Zajíček běží - opěrná píseň spodního 5. stupně Bude zima bude mráz - 8. stupeň, spodní 5. stupeň - řada durová x mollová - trojzvuk dur x moll |
ČJ - výslovnost |
- orientuje se v zápisu jednoduché písně či skladby a podle svých individuálních schopností a dovedností ji realizuje |
- dokáže graficky zaznamenat melodii jednoduché vokální hudby; - čte a dokáže zapsat rytmické schéma jednoduché písně - orientuje se v notovém záznamu jednoduché melodie |
- tečka u noty čtvrťové - dynamika: ff, > - synkopa - doby
|
|
- využívá na základě svých hudebních schopností a dovedností jednoduché popřípadě složitější hudební nástroje k doprovodné hře i k reprodukci jednoduchých motivů skladeb a písní |
- reprodukuje jednoduché skladbičky pomocí jednoduchých hudebních nástrojů z Orffova instrumentáře - zapojení žáků navštěvujících ZUŠ |
- stoupavá a klesavá melodie (keyboard apod.) - jednoduchý akordický doprovod na jednoduchý melodický, popřípadě melodický bicí nástroj (keyboard apod.) - tónický trojzvuk |
OSV/3 – morální rozvoj |
- rozpozná hudební formu jednoduché písně či skladby |
- rozezná při poslechu rondo a jednoduchou skladbu typu a-b-a - pokouší se slovně vyjádřit své pocity z poslechu či reprodukce hudby |
- poslech a rozbor jednoduchých skladeb |
|
- vytváří v rámci svých individuálních dispozic jednoduché předehry, mezihry a dohry a provádí elementární hudební improvizace |
- snaží se tvořit předehry, mezihry a dohry s využitím tónového materiálu písně
|
- tónický trojzvuk - stoupavá, klesavá melodie - pokusy o vlastní doprovod
|
|
- rozpozná v proudu znějící hudby některé z užitých hudebních výrazových prostředků, upozorní na metrorytmické, tempové, dynamické a zřetelné harmonické změny |
- rozpozná v proudu znějící hudby některé z užitých hudebních výrazových prostředků; - upozorní na rytmické, tempové, dynamické i zřetelné harmonické změny |
- poslech jednoduchých děl klasických skladatelů - poslech současné hudby |
OSV/1 – rozvoj smyslového vnímání
MV/4 - multikultura |
- ztvárňuje hudbu pohybem s využitím tanečních kroků, na základě individuálních schopností a dovedností vytváří pohybové improvizace |
- reprodukuje pohyb při tanci či pohybových hrách - umí taktování 2/4, 3/4 a 4/4 taktu; - umí kroky aspoň jednoho lidového tance - zkouší sám pantomimu - zkouší pohybovou improvizaci s využitím s využitím tanečních kroků |
- pohybové improvizace na moderní hudbu - vyjádření nálady hudby pohybem |
OSV/2 – rozvoj kreativity
TV – pohybové dovednosti |
ZŠ Olešná
Olešná 54
ZŠ: 725 596 413
MŠ: 725 596 412
jídelna: 565 325 366
Vytvořeno službou Webnode